Vernieuwen
Om ook morgen nog aan te sluiten op de vragen vanuit de samenleving en de markt, moet iedere organisatie zich permanent vernieuwen en verbeteren. Met de blik vooruit en afscheid durven nemend van het verleden. Als specialist in organisatieontwikkeling laten wij ondernemingen naar een nieuw niveau van performance groeien. Van een klein team dat weer moet leren samenwerken tot het begeleiden van een grote reorganisatie. Giotto gaat de uitdaging graag aan.
Terug aan de top
In het boek ‘Terug aan de top’ laat Theo van Iperen zien hoe we organisaties weer gezond kunnen maken. Op basis van een rijkdom aan casussen en aan de hand van de modernste veranderkundige en systeem-psychodynamische inzichten ontwikkelt hij een aanpak waarin gelijktijdig het sociaalpsychologische systeem van de organisatie als de bedrijfsvoering wordt hersteld. ‘Terug aan de top’ is onder andere te bestellen bij Managementboek.
Terug aan de top bij BNR
Voor het verschijnen van ‘Terug aan de top’ werd Theo voor BNR Nieuwsradio geïnterviewd door Nina van den Dungen en Donatello Piras. Luister hier het interview terug.
In de Middag
BNR Radio
Vliegwiel voor herstel
Het vliegwiel voor herstel is tot stand gekomen op basis van uitgebreid onderzoek. Daaruit blijkt dat niet top-down ingrijpen, maar medewerkers zelf problemen laten aanpakken en oplossen de snelste route is om een organisatie weer terug aan de top te brengen. Ondersteund door transparante communicatie en holistisch leiderschap. Met een lonkend perspectief dat aansluit op het erfgoed van de organisatie. Bezoek www.terugaandetop.nl voor meer informatie over onze aanpak.
Rol van Giotto
Hoe groot of hoe klein de verandering ook is, voorop staat dat medewerkers zélf hun verandering moeten doormaken. Wij zijn niet meer dan tijdelijke gangmakers of katalysatoren. De interventies van Giotto zijn er op gericht om mensen te laten leren en om hun verandervermogen te vergroten. Wij structureren, bieden instrumenten aan, coachen, bewaken, maar nemen nooit over. In onze aanpak is de lijn verantwoordelijk en staan de medewerkers aan het roer.